klientocentryczne metody projektowania produktów i usług

Ryba nie wie, że jest mokra – klientocentryczne metody projektowania produktów i usług

„Jesteśmy innowacyjną firmą” – tego typu przekazy widnieją na ścianach biur, w przekazach reklamowych, ofertach i innych środkach, którymi firmy komunikują się z klientami i dostawcami. Jednak rzeczywistość często okazuje się inna i te firmy nic nowego nie wprowadzają. Jest to nic innego jak trywialny zabieg marketingowy. Wniosek z tego jest taki, że te firmy chcą być innowacyjne. Małej liczbie to wychodzi, a reszcie pozostaje tylko napis.

Read More
Zastosowanie odkryć ekonomii behawioralnej w e-usługach - zdjecie wyrozniajace

Zastosowanie odkryć ekonomii behawioralnej w e-usługach

Ekonomią behawioralną zainteresowałem się poprzez mojego kolegę, który 2 lata temu obronił swoją pracę licencjacką z obszaru podejmowania decyzji. Ponadto opowiedział mi o książce, z której korzystał pisząc swoją pracę. Jest to książka pt. „Pułapki myślenia” autorstwa noblisty Daniela Kahnemanna. Arek, tak miał na imię kolega, postanowił wykonać na mnie eksperyment zaczerpnięty z książki.

Read More
jak szybko i tanio prototypować pomysły

Jak tanio i szybko prototypować pomysły? – 4 narzędzia

Co zrobić, gdy masz już ten genialny pomysł? W jaki sposób go zmaterializować? Wydaje Ci się, że teraz trzeba znaleźć budżet i zewnętrzną firmę, która wykona Twój produkt? Nic bardziej mylnego! Poznaj 4 sposoby na tanie i szybkie prototypowanie pomysłów.

Read More
design thinking w liczbach

Design Thinking w liczbach

Jako ludzie biznesu uwielbiamy liczby, statystyki i wskaźniki. Niezwykle zmotywowało mnie to do poszukania raportów, badań na temat tego, jak firmy rzeczywiście wykorzystują Design Thinking. Zobacz co udało mi się znaleźć.

Read More
dlaczego warto poznać klienta f2f

Dlaczego warto spotkać swojego klienta twarzą w twarz?

Rozmawiam z dyrektorem dużej firmy ubezpieczeniowej: „Kiedy dyskutujemy o nowych produktach, które chcielibyśmy wprowadzić na rynek, zdajemy sobie często sprawę z tego, że nie ma wśród nas ludzi o profilu podobnym do naszych klientów. Jesteśmy grupą dyrektorów w tym samym wieku, z podobnymi zarobkami i sytuacją rodzinną. Nie mamy okazji porozmawiać o naszych pomysłach z kimś znacząco młodszym lub starszym, czy takim, który ma zupełnie inną sytuację zawodową czy inne priorytety życiowe. To wszystko sprawia, że trudno nam jest zrozumieć różne perspektywy naszych klientów. Brzmi znajomo?

Read More
jak odkryć i lepiej zrozumiec potrzeby klientów

3 skuteczne sposoby, by odkryć i lepiej zrozumieć potrzeby klientów

Firma chcąc lepiej poznać swoich klientów wcale nie musi zamawiać drogich badań marketingowych lub przeprowadzać tysięcy telefonicznych ankiet. W tym artykule przedstawiam 3 skuteczne metody, które może wykorzystać każdy pracownik, manager lub nawet dyrektor, by odkryć i zrozumieć potrzeby swoich klientów.

Read More
podstawy design thinking

Sprawdzona metoda tworzenia innowacji – podstawy Design Thinking

Każdego dnia coraz więcej firm poszukuje sposobów, by tworzyć innowacyjne produkty i usługi. Wewnątrz organizacji pojawia się wiele pomysłów, w które są inwestowane ogromne pieniądze. Tylko mały procent z nich kończy się sukcesem. Dlaczego tak się dzieje? Jednym z czynników jest brak odpowiednich metod do tworzenia i wdrażania innowacji.

Jedną ze skutecznych metod jest Design Thinking. Dowiedz się na czym polega i gdzie możesz ją wykorzystać.

Read More