Zwiększenie sprzedaży w jednym z kanałów dystrybucji

Dla globalnej firmy z branży spożywczej

W branży FMCG firmy koncentrują się przede wszystkim na optymalizacji kosztów i rywalizacji cenowej. Jednak, dziś niska cena to nie wszystko. Konkurowanie nią jest najbardziej wyniszczającym zasoby sposobem zdobywania rynku. Co zrobić, gdy sprzedaż spada mimo niskich cen i dobrej jakości produktu?

Podjęliśmy to wyzwanie i wspólnie z naszym partnerem – firmą badawczą EGO Evaluation przyjrzeliśmy się problemowi. Celem naszego projektu było wypracowanie pomysłów i prototypów rozwiązań, które zwiększą sprzedaż w jednym z kanałów dystrybucji.

Zaczęliśmy od kilkumiesięcznych badań: wywiadów, obserwacji i shadowingu, które wykonali nasi partnerzy. My zajęliśmy się przygotowaniem i moderowaniem warsztatów.

W warsztatach wzięli udział pracownicy firmy odpowiedzialni za sprzedaż w danym kanale dystrybucji. Dodatkowo zaprosiliśmy osoby spoza firmy, które wzbogaciły spotkanie zupełnie inną perspektywą oraz inspiracjami z niepokrewnych branż. Uczestnicy mogli wejść w buty swoich klientów, dzięki przygotowanym przez naszych partnerów personom i moodboardom. My poprowadziliśmy dalsze etapy warsztatu Design Thinking.

Z kilkudziesięciu pomysłów uczestnicy wyłonili 3, które ich zdaniem mają największy potencjał. Efektem warsztatu były fizyczne prototypy tych pomysłów.

Czas realizacji: marzec 2016

<- zobacz pozostałe realizacje

Masz pytania? Jesteś zainteresowany współpracą?

Dzwon lub pisz do nas śmiało!