Design Thinking w liczbach

Jako ludzie biznesu uwielbiamy liczby, statystyki i wskaźniki. Niezwykle zmotywowało mnie to do poszukania raportów, badań na temat tego, jak firmy rzeczywiście wykorzystują Design Thinking. Zobacz co udało mi się znaleźć.

Przeszukując liczne strony, fora i media społecznościowe, trafiłem na świetny raport opracowany przez pracowników prywatnego, niemieckiego uniwersytetu – Hasso Plattner Institut. Raport zawiera wyniki badań przeprowadzonych na kilkuset firmach.

Dlaczego ten raport jest taki świetny?

Oto kilka powodów:

  • raport dostarcza danych ilościowych na temat Design Thinking
  • jest napisany prostym językiem
  • jest obiektywny i rzetelny – opracowany przez naukowców
  • co zasługuje na szczególną uwagę, raport wspomina również o porażkach związanych np. z wdrożeniem Design Thinking
  • oprawa graficzna także zasługuje na uznanie, w porównaniu do innych naukowych raportów 🙂

W raporcie znajdziemy odpowiedzi na takie pytania:

  • W jakich działach firmy aplikują Design Thinking?
  • Jakie efekty dzięki temu osiągają?
  • Dlaczego niektóre firmy rezygnują z Design Thinking?

Najciekawsze statystyki

Opracowałem infografikę z najciekawszymi moim zdaniem statystykami.

design thinking hpi raport infografika blog

 Moje wnioski z raportu

  • Ciekawe, że respondenci rozróżniają wzrost sprzedaży z rentownością biznesu. Być może sprzedaż niekoniecznie przekłada się na zyski.
  • Design Thinking to metoda, która posiada również ograniczenia i bariery. Nie jest dla każdego.
  • Nie zaskakuje fakt, że działy R&D najczęściej wykorzystują DT. Celem ich istnienia są przecież innowacje.
  • Szkoda, że badanie zostało przeprowadzone w większości na firmach działających w Niemczech. Ciekawe jak sytuacja wygląda w innych krajach, np. w Polsce?
  • Cieszy fakt, że po R&D, Marketing jest drugim działem, który najczęściej stosuje DT. To sugeruje, że firmy odchodzą od “wciskania” klientom produktów, których oni nie potrzebują. W to miejsce podejmują wysiłek tworzenia unikalnych doświadczeń w kontakcie z produktem lub usługą. Tak trzymać! 🙂
  • W raporcie miga od czasu do czasu hasło “HR”. Super! Nie tylko my dostrzegliśmy potencjał Design Thinking w tym obszarze.

Zobacz Design Thinking w liczbach – pobierz raport

Miłej lektury 🙂

Mateusz-Kaliszewski Design Thinking dla firm w-kole

Mateusz Kaliszewski

DT Makers – trener i konsultant Design Thinking
m.kaliszewski@dtdlafirm.pl